(Mjölby Scoutkår har under 2014 med hjälp av SISU och Mjölby kommun arbetat med projektet ”Lysande förening”. Vi har under januari presenterat resultatet från arbete för Mjölby kommun och blivit godkända som LYSANDE FÖRENING. Den 5e februari fick vi vårt efterlängtade certifikat under en ceremoni i Mjölby Stadshus. Se nyhet på Mjölby kommuns hemsida

I arbetet har kåren tagit fram styrdokument och policys som visar hur Kåren skall arbeta. Dessa dokument skall vara ett stöd för förtroendevalda och ledare i sitt arbete men också vara till för scouter och föräldrar så att de vet vad Mjölby Scoutkår har för verksamhet.

Presentation

(Klicka på texten ovanför för att se presentationen)

I den presentation som finns här ovanför presenteras Mjölby Scoutkår, i presentationen finns också länkar till hela vår kvalitetshandbok om du vill fördjupa dig i vår verksamhet.

Har du frågor kan du kontakta någon i styrelsen.

Styrelse